Medietic

Poświąteczne odchudzanie

Święta, Święta i po… Czas świętowania minął, ale pewnie wielu z nas ma poświąteczny nadbagaż w postaci dodatkowych kilogramów. Jeśli chcesz szybko wrócić do formy sprzed świątecznego ucztowania, mamy kilka rad.
Pamiętaj, że wszelkiego rodzaju diety oczyszczające powinny być podejmowane z należytą ostrożnością, najlepiej pod okiem dietetyka, aby nie wyrządzić sobie krzywdy. Podobnie należy podejść do modnych, niskokalorycznych diet, których to można w sieci znaleźć naprawdę wiele. Niestety, często bywa tak, że poprzez niedostarczanie odpowiednich ilości energii i składników odżywczych, organizm na stosowanie takich diet reaguje tzw. efektem jojo po ich zakończeniu. Dlatego chęć pozbycia się kilku kilogramów nie powinna stanowić motywacji do sięgania po nieznane i niepewne dla naszego zdrowia diety.

A oto trzy proste wskazówki, które mogą pomóc ruszyć w drogę po szczuplejszą sylwetkę

1. Jedz regularnie – dzień rozpoczynaj śniadaniem, a kolejne posiłki spożywaj w regularnych 3-4 godzinnych odstępach czasowych. Kolację zjadaj około 2-3 godziny przed pójściem spać, staraj się nie podjadać pomiędzy posiłkami. Zadbaj o jakość swoich posiłków, aby dostarczały one odpowiedniej ilości energii – głód nie powinien nas dopadać zbyt wcześnie, ale też w porze następnego posiłku nie powinniśmy czuć się pełni po poprzednim.

2. Pij dużo wody – odpowiednie nawodnienie organizmu to ważna sprawa. Nasz organizm w 60% składa się z wody, dlatego też tak ważne jest, aby o niej nie zapominać. Odwodnienie nawet w najmniejszym stopniu powoduje nieprzyjemne dolegliwości jak rozdrażnienie czy bóle głowy, dlatego warto z picia wody uczynić codzienny nawyk. Co więcej, woda pozwala nam oszukiwać żołądek, zmniejszając uczucie głodu, ale pamiętać o niej należy nie tylko na diecie.

3. Nie daj się „małym” przekąskom – słone i słodkie to podstępni wrogowie szczupłej sylwetki. 4 kosteczki czekolady czy dwa czekoladowe cukierki to już ponad 100 kcal. Batoniki to już ponad 200 kcal „przyjemności”, a ciasta w każdym kawałku skrywać mogą 300-400 kcal. Chipsy to przeciętnie 500 kcal/ 100 g, nie odstępują im także paluszki czy orzeszki. Dlatego chcąc zadbać o formę po Świętach warto zastąpić je mniej kalorycznymi i bogatymi w witaminy warzywami i owocami.